Skúsenosti s reklamáciou Microsoft Band 2

Začiatkom decembra som si zaobstaral Microsoft Band 2. Ide o zaujímavé zariadenie, moje prvé dojmy boli veľmi pozitívne. Môžete si o nich prečítať v článku na mojom anglickom blogu. Počas používania Microsoft Band 2 som však narazil na problém. UV senzor vôbec nefungoval. Pozeral som na Microsoft fóra a zistil, že nefunkčný UV senzor je celkom častý problém nielen u Band 2, ale aj u pôvodnej Band. Rozhodol som sa preto Band reklamovať.

Microsoft ČR

Som zvyknutý na Twitter, ako prvé ma teda napadlo napísať @Microsoft_CZ a spýtať sa na možnosť reklamácie v ČR. Český Microsoft odporučil zavolať na ich infolinku.

Zavolal som teda na infolinku českého Microsoftu a cez rozsiahle menu som sa dostal až k podpore pre hardvér. Slečne, ktorá sa ozvala, som oznámil, že mám problém s UV senzorom na Microsoft Band 2. Slečna však vôbec nevedela, čo Microsoft Band 2 je! Po chvíľke ticha (asi bingovanie) sa ma spýtala, či to je náramok na ruku a následne mi oznámila, že volám na softvérovú podporu Microsoftu, že problémy s hadrvérom neriešia (hlavne že som v sekcii na podporu hardvéru). Povedal som jej, že som Microsoftu písal na Twitter a odporučili mi zavolať na túto linku. Odpoveď bola, že ona nevie, kde som to ja písal (asi sa jej nechcelo bingovať, čo je ten Twitter), že nemám otravovať a ísť na fórum, že oni riešia len softvér. Skvelá zákaznícka podpora a hlavne skvelý prístup.

Microsoft UK

Následne som sa obrátil radšej na support stránky Microsoftu. Na americkom webe bola aj možnosť kontaktovať podporu vo Veľkej Británii. Rozhodol som sa, že to vzhľadom na skoro rovnaké časové pásmo bude lepšia voľba. Problém však bol, že som vždy dostal informáciu “Our support agents are chatting with other customers right now. You can request a call back or try again later.” Callback bol samozrejme možný len na britské číslo. Tak som to skúšal znovu a znovu.

Keď som sa konečne dostal k chatu s pracovníkom UK podpory, bol oveľa priateľskejší, ako slečna na českej infolinke. Po pár minútach sme došli k riešeniu, a to zaslaniu Band 2 na opravu do Nemecka. Dostal som UPS štítok na vrátenie tovaru a úlohu zabaliť Band, nalepiť tento štítok a dohodnúť si s UPS jeho odoslanie.

Band som cez UPS v pondelok odoslal, v utorok bol v Nemecku. V štvrtok si ho Microsoft všimol a odoslal mi nový Band, ktorý dorazil nasledujúci utorok. Takže od odoslania starého do doručenia nového ubehlo len 6 pracovných dní.

Záver

Ak budete potrebovať reklamovať Microsoft Band 2 alebo podobný produkt, obráťte sa rovno na support stránky Microsoftu. Nestrácajte čas s českou pobočkou.

comments powered by Disqus

Autor

Igor Kulman

Autor je absolventom softvérového inžinierstva na Univerzite Karlovej v Prahe, pracuje ako Windows Phone a Microsoft Azure vývojár, občas publikuje a prednáša.

Blog o programovaní

Hľadáte môj anglický blog o programovaní? Nájdete ho na adrese blog.kulman.sk.