Reklamácia Fitbit v českom eshope vs. priamo u výrobcu

Koncom minulého roka som v českom eshope Kabelmanie.cz kupoval Fitbit Charge 2 ako vianočný darček. V žiadnom lepšom eshope nebola dostupná požadovaná kombinácia veľkosti a farby. Fitbit mal ako darček úspech ale po pár mesiacoch sa mu stalo to, čo sa stáva asi každému fitness trackeru na truhu, praskol mu gumený remienok. Tento gumený remienok je vymeniteľný, rozhodol som sa teda poslať celý Fitbit na reklamáciu do Kabelmanie.cz a čakal, že remienok vymenia. Ale nedočkal som sa.

Reklamácia v eshope

Eshop nechal Fitbit skoro mesiac ležať u seba a tesne pred skončením zákonnej 30 dňovej lehoty ho poslal naspäť, bez vymeneného gumeného remienka s odvôvodnením “Jedná se o mechanické poškození zboží, na které se záruka nevztahuje”. Najzaujímavejšie na tom bolo, že na papieri so zamietnutou reklamáciou bol ako dátum presne dátum, kedy zasielku s reklamáciou prevzali od pošty. To vo mne vyvoláva pocit, že Fitbit prijali, reklamáciu zamietli a nechali ju u seba skoro mesiac len tak ležať.

Samozrejme som sa eshopu sťažoval. Ich odpoveď bola, že oprávnenosť reklamácie posudzuje autorizovaný servis, takže sú v tom nevinne. Dodali, že u nich Fitbit ešte nikto nikdy nereklamoval, takže nemôžu posúdiť, že či je 30 dní dlhá doba. To sa mi už vobec nechce veriť.

Reklamácia u výrobcu

Po zamietnutí reklamácie som sa nevzdal a napadlo ma reklamovať Fitbit priamo u výrobcu. Podobne som kedysi reklamoval Microsoft Band 2 priamo u Microsoftu, keďže nebol kupovaný v ČR. Mal rovnaký problém, praskol mu gumený remienok. Dvakrát. V oboch prípadoch som mal do týždňa doma úplne nový kus (remienok je pevný, nejde vymeniť).

Skúsil som teda priamo podporu Fitbitu, a to ich online chat. Popísal som problém, pripojil fotku a keďže bol Fitbit ešte v ročnej medzinárodnej záruke bola reklamácia uznaná. Ako dátum od ktorého začína záruka sa bral dátum, kedy bol daný Fitbit spárovaný s online Fitbit účtom. Do 4 dní prišiel nový gumený remienok. Keď som sa následne pýtal Kabelmanie.cz ako je možné, že ich autorizovaný servis reklamáciu neuznal, keď samotný Fitbit je uznal a vyriešil za 4 dni, nedostal som žiadnu odpoveď.

Záver

Ak máte možnosť reklamovať nejaký tovar priamo u výrobcu, určite to skúste ak je ešte v ročnej medzinárodnej záruke. Je veľká šanca, že dosiahnete lepší a hlavne rýchlejší výsledok, ako reklamácia v českom eshope. A vyhnite sa eshopu Kabelmanie.cz.

Autor

Igor Kulman

Autor je absolventom softvérového inžinierstva na Univerzite Karlovej v Prahe, dlhoročný .NET a C# vývojár aktuálne objavujúci iOS a Swift, občas publikuje a prednáša.

Blog o programovaní

Hľadáte môj anglický blog o programovaní? Nájdete ho na adrese blog.kulman.sk.