Sledujte ma na Twitteri

Prečo by som si nekúpil nič od Apple

Kategória: Názory, publikované: 04.08.2008, autor: Igor Kulman

Nie som nejaký silný odporca firmy Apple, nedá mi však zareagovať na akúsi mániu okolo „skvelého" Apple IPhone, ktorá sa postupne rozbehla aj na Slovensku a ktorú naozaj nechápem. Čo stojí za úspechom firmy Apple ? Jedine marketing.

Ak sa opýtate náhodného človeka, či by si radšej kúpil počítač od firmy Apple alebo bežné PC aká bude odpoveď ? Ak je to profesionál, ktorý využíva počítač na prácu (ak to nie je zrovna grafik), vyberie si PC. Bežný človek však odpovie Apple. Prečo ?

Bežný človek sa do problematiky počítačov veľmi nerozumie, vidí pekný dizajn, a to mu stačí. Nezaujíma ho už, že Apple mu predá rovnaký hardvér ako Dell či Lenovo, zabalený do oblejších hrán, často za prehnanú cenu.

Ďalším dôvodom môže byt marketing, že Apple je akýsi prirodzený nepriateľ Microsoftu, ktorý nikto nemá rád, často ani nevie prečo, prípadne lebo je to v móde. Dôkazom môže byť napríklad nedávny Mojave experiment, náhodná vzorka ľudí hodnotila Windows Vista dosť nízko (podľa mňa ju väčšina z nich nikdy nevidela, len „počuli" že je zlá), keď im však bola prezentovaná pod iným menom a videli jej skutočné možnosti, hodnotenie sa hneď skoro zdvojnásobilo.

Rovnako je to aj so súčasným „hitom“ od Apple, s Apple IPhone. Dizajn má naozaj pekný, aj mne osobne sa páči, ale to je asi tak všetko. PDA s GSM modulom (napríklad od TyTN alebo Touch HTC) ponúka za porovnateľnú (prípadne nižšiu cenu) všetky funkcie Apple IPhone (telefonovanie, prehrávanie hudby a videa, wi-fi) plus niečo naviac (prepracovaná agenda, často aj GPS). Pre tieto zaradenia s Windows Mobile existuje naozaj obrovské množstvo softvéru, môžete nájsť program naozaj na všetko, čo s PDA potrebujete robiť. A napríklad ako zvonenie si môžete nastaviť priamo ľubovoľný audio súbor, nemusíte si ho kupovať cez iTunes.

Počítače od Apple majú naozaj kvalitný hardvér (niet sa čo čudovať za tú cenu). Porovnávať preto MacBook s nejakým lacným notebookom napríklad od Acer (ako ľudia zvyknú a potom na základe nepodareného lacného notebooku nadávajú na PC a uctievajú Apple) nemá zmysel. Vybral som preto notebook od Dell, ktorý kvalitou za Apple určite nezaostáva.


Dell Inspiron 1525

Apple MacBook

Názov:

DELL Inspiron 1525

APPLE MacBook


Procesor:

Intel Core 2 Duo T5750, 2 GHz

Intel Core 2 Duo T8100, 2 GHz

Operačná pamäť:

3 (2+1) GB DDR2 667 MHz

2 x 512 MB DDR2 667 MHz

Pevný disk:

320 GB, 5400 RPM, SATA

120 GB HDD, 5400 RPM, SATA

Optická mechanika:

DVD±RW

DVD-CDRW

Displej:

15,4" WXGA TFT LCD lesklý

13,3" WXGA TFT lesklý

Grafická karta:

Intel Graphics Media X3100

Intel Graphics Media Accelerator 95


Rozmery:

357 x 256 x 25 - 37 mm

325 x 227 x 27,5 mm

Hmotnosť:

2,7 kg

2,36 kg


Operačný systém:

Windows Vista Home Premium

Mac OS X v10.5


Cena s DPH:

21 276,01 Kč

27 963,81 Kč

Porovnal som Dell Inspiron 1525 (kvôli dizajnu) s najlacnejším Apple MacBook (v Alza.cz ). Ako môžete sami vidieť, Dell je lepší vo všetkých parametroch (snáď okrem trochu vyššej hmotnosti, má však 15,4" nie 13,3" displej) a hlavne cene, ktorá zahrňuje aj trojročnú Next Business Day záruku. Myslím, že ani dizajn Dellu nie je oveľa horší ako ten od Apple. A aj keby, mám notebook na to, aby som sa kochal aký je krásny ale málo výkonný (a ani len DVD si na ňom nenapálim), alebo aby som na ňom pracoval a využíva l naplno jeho potenciál ?

Prečo si teda vlastne niekto kúpi MacBook ? Prestíž ? Dizajn ? Nezabúdajme ani na skupinu ľudí, ktorá si kupuje veci len preto, že stoja veľa.

Len tak na okraj. V Prahe som všimol nový trend; kúpiť si počítač od Apple (najčastejšie MacBook) a nainštalovať si naň Windows XP alebo Vista. A Dôvod ? Značka Apple vytvára majiteľovi imidž a prestíž, Windows potom optimálne prostredie na prácu, na ktoré je majiteľ zvyknutý, na počítačoch Apple vraj beží dobre, veď hardvér je tam už skoro ten istý ako na bežných PC.

Poznámka: Autor ma skúsenosti s iMac,MacBook a iPod, teda vie o čom píše.

Sledujte moje články: vybrali.sme.sk Linkuj.cz  

Revolučná služba Dropbox konečne dostupná (na pozvánky)
Keď som prednedávnom predstavoval službu IDrive , netušil som ešte o službe Dropbox . Upútala ma na ňu až pozvánka... čítať ďalej

Vývoj a ladenie PHP aplikácií vo Visual Studiu
Ak používate na vývoj PHP aplikácií Eclipse alebo Zend Studio a chýba vám (tak ako mne)  funkčný debugger, mám... čítať ďalej

Komentáre

RSS komentárovRSS komentárov

bbosiak (04.08.08 - 11:38:27)

Autor je zjavne castou jedneho z dvoch „slepych“ davov, ktory bojuje za Microsoft (ten druhy samozrejme bojuje za apple. A ocividne je krasnou ukzakou pre applacku verziu Mojave – nikdy totiz apple neskusal (dlhodobo). Okrem nekorektneho obsahu clanku ku ktoremu sa chcem vyjadrit neskor je treba povedat, ze Apple a Microsoft nebojuju (zatial na tom istom poli. zatial co apple sa snazi zaujat najma beznyx ludi (strednu a vysoku vrstvu presnejsie :P ) tak microsoft sa hlavne sustredi na industry a pre pracovne prostredie do firiem a ludia su len akousi rovnou sucastou. Preto porovnavat apple a microsoft je ako porovnavat barbie a auticko – ich zaujmove ciele sa prelinaju len z casti (no vsak poznate chalanov, ktori sa hrali s babikami ;) ) To, že je apple popularny medzi beznymi ludmi je samozrejme marketing to vies kazdy hlupak co sa kedy zaujimal o apple/microsoft avsak (teraz uz blizsie k tomu clanku) sa to neda porovnat pretoze obe firmy prinasaju rozdielne „baliky sluzieb“. zatial co apple si stava vsetko na svojom hardveri, dokaze sa lepsie prisposobit systemu a pouzivat ho optimalnejsie. Uz len preto porovnavat parametre typu procesor je chujovina ako svet… po druhe – porovnavat 15,4" a 13,3" notebook je s prepacenim k***tina, ktoru by si urcite mal vediet uvedomit aj clovek vasich znalosti. treba porovnavat 13,3" notebook ked uz tak – pretoze cim mensie krabica do ktorej hardver natlacia, tym je to drahsie (toto dufam autor nepochopi doslovne). Podla mojho osobneho nazoru ako pouzivatela vsetkych 3 platforiem musim povedat, ze apple (v pripade, ze si clovek mzoe dovolit ich „mierne“ predrazene produkty) je pre beznyx uzivatelov vhodny – ovladanie zvladne aj dieta, pre bezneho pouzivatela samotny balik aplikacii dodavanyx z OS bohate staci, pripadne zvysne aplikacie sa daju lahko ci uz zadarmo alebo za peniaze zohnat. navyse je to designovo pritazlive co je v dnesnej dobe celkom dolezity aspekt… uvedomujem si ze autor si aj tak bude ako zaryty microsoftak tvrdohlavo hutat svoje, no treba si uvedomit ze nie je vsetko ciernobiele… su veci, kde apple nesiaha microsoftu ani len po clenky… lenze ono to je niekde naopak ;) kebyze sa autor zaujima o toto blizsie, vie za steve ballmer nedavno rozposielal po firme mail o tom ako sa boji iphonu, ako rozposielal vsetkym vyrobcom mobilov, na ktoryx je windows mobile prosbu aby sa nezlakli iphonu a nadalej pracovali na ich produktoch, pretoze microsoft sa v buducnosti zlepsi a ryxlo dotiahne apple… a v neposlednej rade, pred par dnami ohlasili zamer aj pracovat blizsie s vyrobcami hardveru pre vyrobu optimalneho hardveru ;) je predsalen dovod preco je macbook pro momentalne najryxlejsim strojom na beh visty ;)

Igor Kulman (04.08.08 - 12:53:38)

bbosiak:

V článku neporovnávam Microsoft a Apple, ale PC a počítače od Apple, to je dosť podstatný rozdiel !

Vybral som 13,3" MacBook, lebo je najlacnejší, 15" by stojí ešte o 1/3 viac, pritom ani jeho parametre neprekonávajú uvedený Dell. Prípadne by som určite našiel 12"-13" notebook na porovnanie, ak ide o veľkosti.

Nevidím žiadny dôvod, prečo by mal byť MacBook najrýchlejším stojom na beh Visty, keď skoro identický hardvér mi ponúka napríklad aj spomínaný Dell, za nižšiu cenu a s lepšími službami.To, že MacBook ma trochu lepší dizajn, mi môže byť kradnuté, potrebujem na tom pracovať a nie si to vystaviť na poličku a každý deň sa tým kochať a ohurovať známych. 

Vandrák (04.08.08 - 13:10:50)

Ako Mac je fajn, sám som často nad ním rozmýšľal, ale keď začnem rozmýšľať zdravým rozumom, tak jednoznačne Mac nie.

Matúš Pastorok (04.08.08 - 20:24:05)

Autor je programator (ja programator niesom, preto sa nechystam validitu jeho nazorov z tohoto pohladu posudzovat) a ma preto pravdepodobne opravnene takyto pohlad na danu problematiku. Ja vsak na nu mam pohlad iny asi prave preto ze sa obaja pozerame na dve diametralne odlisne veci.

amentma (04.08.08 - 20:34:39)

mas v texte plno chyb, skus si ich opravit… napr: iPhone ma v sebe GPS, HTC komunikatory sa volaju TyTN, Touch Diamond a podobne.

Karci (04.08.08 - 20:40:44)

Preco porovnavate Macbook, konfiguracie kt. sa dnes uz nepredava z 15,4 " Dellom? Ked uz porovnavate, porovnavajte radsej z Macbookom pro… Tento najlacnejsi macbook sa napr. v USA povazuje za obycajny low end, kt. si moze dovolit hocikto. Preto len ta DVD citacka. Porovnavate este ktomu najlacnejsiu verziu, kt sa uz pol roka nepredava.

iPhone beriem skor ako imidzovku. Zase porovnavate neporovnatelne. iPhone by som si urcite nekupil ako hlavny telefon, vzdy len ako druhy, zatial co ten hlavny bude mat vsetko ostatne co iphone nema. Imidzovka. Mne iphone vyovuje tak ako je, nepotrebujem mat v nom 1000 programov a tak isto nepotrebujem aby vedel vsetko. Staci mi ze sa z neho da volat, ze ma skvely internetovy prehliadac, na kt. sa ostatni vyrobcovia nechytaju vobec a namakany hudobny prehravac a takisto viem, ze si na nom mozem nastavit lubovolne zvonenie, staci len trochu chciet a pohladat na nete. Apple to jednoducho vie. Naco si mam kupovat smartfon, kt. ma vsetky funkie a ani jedna nieje to prave ako by sme si predstavovali, navyse potom mat vo vrecku nejaku pozliepanu vrzgajucu tehlu tiez nieje vyhra.

Nechapem ludi, kt. si kupia pocitac Apple a pouzivaju na nom Win. Nevravim, ze taky Dell alebo ostatne znacky su zle, ale vsetko pokazi Win. Nevravim ze je win az taky zly, pouzival som ho roky, ale ako som si zvykol na Mac OS X, tak od neho uz neodidem a viem, ze moj dalsi novy notebook bude od Apple, moj novy domaci pocitac bude imac, moj dalsi telefon bude znova iphone a viem ze zatial zostavam verny znacke Apple. Nemam dovod menit.

v v (04.08.08 - 20:42:34)

osobne by som isiel radsej do applu, neznasam delly, su to tak zle veci, ze nechapem ludi, co to dokazu kupit, nemusim ani apple :) radsej hp, toshibu alebo lenovo (msi, acer, asus a ostatne nepovazujem za notebooky na serioznu pracu). apple je zase nepouzitelny pokial ho chcem pouzivat na cestach

Igor Kulman (04.08.08 - 20:47:20)

amentma:

S tým TyTN máte pravdu, preklepol som sa, ale HTC Touch označuje celú rodinu produktov (Diamond, Dual, Cruise, Pro), iPhone GPS nemá, má ho až nový iPhone 3G.

Igor Kulman (04.08.08 - 20:54:04)

Karci

Uvedený MacBook sa stále predáva na http://www.al­za.cz/…z-d91955.htm, zámerne som vybral najlacnejší MacBook z ponuky s snažil sa ukázať, že za nižšiu cenu nie je problém kúpiť oveľa lepší notebook.

Väčšina MacBoockov v ponuke je 13,3" palcová. Ak by som zobral 15" verzia, napríklad http://www.al­za.cz/…z-d91962.htm, tá ma výkonnejšiu grafickú kartu, ale za cenu 49 621,81 Kč si myslím kúpim 2 rovnako výkonné notebooky.

Ján Pavlík (05.08.08 - 03:48:44)

Kedy uz konecne pochopite, ze Apple vobec nebojuje s MS, ale dokonca spolupracuje. Nikto predsa neargumentuje, ze Apple vytvara najvykonnejsie PC v galaxii, tam ide skor o ten pocit s pouzivania. Inak celkom pekne porovnanie, az nato, ze Inspirion su low-end notebooky od DELLu.

Igor Kulman (05.08.08 - 08:48:36)

Ján Pavlík:

A kedy už vy konečne pochopíte, že neporovnávam Apple a Microsoft. Inspiron je low-end a ? Išlo o to ukázať, že ku každému modelu od Apple nájdem výkonnejší notebook s minimálne o 1/4 nižšou cenou a porovnateľným dizajnom.

Josef Strzibny (05.08.08 - 09:41:42)

Ahoj,

trochu dle mého neucelený článek, který není relevantní. První věc je o smyslu porovnávání notebooků jiných uhlopříček. Tohle nemůže přece logicky smýšlející člověk udělat a ještě k tomu dodat, že vybral levnější notebook s větší uhlopříčkou ve smyslu, že je proto lepší.

Možná jsi to myslel trochu jinak, ale takhle jsi to napsal.

Ono totiž každý pokus o odpovídající srovnání Apple hardwaru (zde Macbooků) s ostatními výrobci prostě nejde. NEJDE. Proto se musím pousmát, když to někdo zkouší. Ale abych jen tak netlachal. První a velice důležitou věcí je Mac OS. Jako já chápu, když .NET programátor používá Vistu s VS, ale to není předmětem obecného srovnání. Při čtení článku jsem nabyl dojmu, že stavíš oba operační systémy na stejnou úroveň. Je to férové, ale opět to NELZE. Pro někoho je Mac OS kritériem při výběru a proto si koupí dražší Apple hardware. Pro mnoho lidí je prostě intuitivnější, snazší, hezčí…cokoliv. A není to o tom, že je lepší pro běžnější uživatele – s tím nesouhlasím. Mému otci bych ho dát nemohl, nechce nic měnit, je zvyklý na Windows. A já jako vývojář webových aplikací si ho pochvaluji. Je to opět individuální.

A to je jen první bod. Druhým může být design, na kterém ti tolik nezáleží, ale opět někomu ano. Řekni, potřebuješ rychlejší stroj, když jen surfuješ na webu a posloucháš hudbu? Ne. A pokud ano, můžeš si koupit třeba Macbook Pro či Mac Pro.

No a teď malá poznámka, proč si nic od Apple nekoupíš – pravý důvod je jediný – cena, nejsi ochotný platit za značku. Pochybuji, že je to marketing. Marketing přece používají všichni! Říkat, že se Apple oproti jiným produktům prodává více díky tomu, že má lepší marketing je s prominutím kravina. Má ho akorát schopnější, ale to není racionální nevýhoda, já porovnávám jen konkrétní přínos pro mě :-). Možná, že jsem sám. A pak, on není o moc dražší, opravdu ne. Cena u nás je, to je pravda, ale tím nemůžeš globálně argumentovat.

A nakonec, i když Ti přijde, že Apple (Mercedes-Benz, Porsche) ti nic navíc nenabízí oproti DELLu (Škodě, VW), je samozřejmě Tvé rozhodnutí, zda si připlatíš za značku. Tak je to všude a se vším…ne jen s Apple.

Ján Pavlík (09.08.08 - 14:20:05)

"Ďalším dôvodom môže byt marketing, že Apple je akýsi prirodzený nepriateľ Microsoftu, ktorý nikto nemá rád, často ani nevie prečo, prípadne lebo je to v móde. " Usmevne :-) Kupte si raz od Apple cosi a napiste clanok znova :)

Michal Slančík (14.08.08 - 14:17:36)

Zaujímavé, mám po konfiguračnej stránke takmer identický notebook Dell Inspiron 1525 ako je uvedené v tvojom príklade. Až na to, že mám Windows Vista Ultimate a čierny dizajn :)

Pavel Linkesch (17.08.08 - 11:58:01)

Nechapem averziu voci priplacaniu za znacku. Ved to je bezna prax v kazdom odvetvi. Ak ta znacka na to ma a ludia su ochotni si zaplatit tolko, kolko sa pyta, tak v com je problem? Nie je potom zmysel znizovat cenu. A dalsia dolezita poznamka je, ze ta znacka si svoje postavenie vybudovala sama, az sa dostala na uroven, kde si moze pytat viac a ludia si ju aj tak pochvaluju. Teraz som nepisal o Apple, ale o vacsine kvalitnych znaciek.

Priklad: Osobne pri kupe obuvy zasadne pozeram na znacku. Preco? Lebo uz mam skusenosti a viem, ze za kvalitu za oplati zaplatit. Radsej si kupim Nike s tym, ze som ochotny priplatit za znacku, akoby som mal kupit nieco neznackove za 800,– Sk a po dvoch mesiacoch kupovat dalsie, lebo tamtie nevydrzali. A viem, ze pri Nike platim dost vela len za tu kvacku. Je to kvalita, s ktorou som spokojny.

Igor Kulman (17.08.08 - 16:38:19)

Pavel Linkesch

Nemám problém priplatiť si za značku, ak viem, že dostanem lepšiu kvalitu (vy boty Nike, ja napr. Lakai). Len pri Apple sa mi nejak ta vyššia kvalita nezdá. Hardvér je identický, tak keby tu cenu vyvážili aspoň lepšími službami, tak by som nemal nič proti, ale žiadne lepšie služby Apple v tej cene neponúka.

herczegh (11.12.08 - 20:59:50)

Čítam túto diskuziu ako jednu z neviem koľkých,koho chcete presvedčiť o vhodnosti používania jednej alebo druhej značky?Lebo tých ktorí s tým robia netreba, a ostatní sa aj tak nedajú.Myslím že priemerne zorientovaný človek si vie vybrať čo potrebuje a za čo je ochotný zaplatiť.Núti niekto niekoho kupovať to čo nechce?

miso (02.03.09 - 20:36:04)

no myslim ze macbook je lepsia varianta nakupu.......a pre tych co nechcu vyhodit take peniaze tak nech si kupia lenovo. ja mam radu 3OOO a som nad mieru spokojny

Tomas Wozniak (09.03.09 - 17:10:16)

Bez snahy niekoho popudiť, uznajte, že je značne iracionálne investovať do niečoho povedzme 1000 korún, ak môžeme mať rovnako kvalitný (výkonný, vybavený, pekný,atď.) výrobok za polovicu. Problém je, že v kontexte konzumnej spoločnosti sa kupujúci nesprávajú vždy racionálne. Jednuducho sme si zvykli chcieť/mať veci, ktoré ani nepotrbujeme. Nechali sme sa oklamať predajcom, ktorý nás presvedčil, že to jednoducho musíme mať, inak nebudeme šťastný. Jediné vysvetlenie, prečo je niekto ochotný kúpiť si dvojnasobne drahší laptop, než by potreboval, vidím v efekte dočasného ukojenia svojho ega. Možno si poviete, že je to slobodná voľba každého, že sú to jeho peniaze. Na prvý pohľad čistá pravda, ajkeď by sme o tom mohli polemizovať. Avšak taká diskusia už na tento web asi nepatrí.

zemak (27.05.09 - 23:08:28)

Pri tych porovnaniach, co som si tu od samotneho autora precital, tak mi prislo z tej kratkozrakosti zle.. Ked uz chce autor spravit nejaku odbornejsiu recenziu, tak by si mal vidiet dalej ako po nos. Porovnavas tu 2 veci podla 3 parametrov a vsetko ostatne ti nejako unika mimo.. Ono totiz nejaka velkost disku, pamat a prcak neni vsetko. Pocitac obsahuje dalsich x komponentov, ktore urcuju cenu (chase, baterka, prevedenie, display, system, vybavenost, prislusenstvo dodavane s produktom,… atd.). Ono by si mohol tvrdit, ze v ageme ci alze kupis namakany stroj aj za 1000 EUR, ale aj tak su ludia, ktory si kupia nieco menom Flame ci Smoke (vid www.autodesk.com), s rovnakym procakom, ramkou a diskom, ale vysolia za to 100.000.- EUR a aj tak vedia, ze to bola dobra kupa, ktoru by nabuduce spravili znova. To sa vola riesenia. Jedna vec je ponuknut nejako zlozene lego, ktore splni nejako zakladne ucel, alebo si kupis riesenie site na mieru. Apple ma vlastny vyvoj na vnutornu architekturu kazdeho stroja (nemyslim len case, ale aj vlastna architektura zakladnych dosiek, bateriek, odsavania, displayov a pod.) a ta snaha sa potom prejavuje jak na vykone, tak na stabilite, ktoru umocnuje software sity na tento hardware. Na jablku si nemusis oblepit cely monitor post-itmi s napisom „nezabudni saveovat“, ktore si tam nalepil, ked ti zase drbla 3-hodinova robota. Obcas jasne, ze spadne nejaky program aj na jablku, ale to sa stava moc sporadicky a to uz musi mat na to stroj padny dovod. (hlavne v aftroch, ked mas cez seba takych 40 animovanych layerov, s roznymi efektami a hlavne motionblurom, tak to s nim uz vie zamavat). Dalej si musis brat do uvahy aj material a spracovanie. Na tom bielom notebooku napr. ani necitis odkial to teplo z toho stroja ide von a na kolenach ho mozes mat polozeny aj hodiny a nemas problem. O baterke ani nehovorim, na jedno nabitie aj po dvoch rokoch 3+ hodiny vydrz. Takze navrhujem, porovnavajme porovnatelne. Daj si do porovnania napr Sony Vaio a macbook… to je rovnaka trieda notebookov a u sony sa tiez pod 1000 EUR nedostanes s porovnatelnou vybavou (rataj do ceny aj system – full nie OEM, antivirus bez ktoreho PC radsej nezapinat, na MAC OS nepotrebujes, plus kompletnu multimedialnu vybavu – softaware na: spracovanie a katalogizaciu fotiek, na robenie hudby, na robenie webstranok pre laikov, na strih videa, na dvd authoring, atd.) A este detail. Vacsina ludi (ak nie vsetci), co pracuju na jablkach, tak robili dlhe roky na PC, mozno este maju aj nejaky druhy stroj PC, ale teraz vedia ze dalsi bude tiez s jablkom (teda okrem Radka Hulana). Kladiem otazku… kolko takychto radikalnych odporcov Applu maju aspon aku taku skusenost s jablkami? Stretol sa autor clanku nazivo niekedy s pocitacom, ktory mal na sebe to biele jablko? Alebo ho videl iba v tej reklame, ktora nas tak ovplyvnuje? Ono clovek zo vsetkeho noveho a nepoznaneho ma strach, to je prirodzene, ale nemusime byt zrovna inkviziciou..

anonym (23.06.09 - 17:31:53)

hele IGORE, pre nás si len obyčajný zmrd čo si kúpi NB značky lacnejšej od APPLE neviem načo si vlastne vytvoril tento BLOG je úplne Shit … Odporúčam ty si najprv naštudovať tento Blog http://www.mac­blog.sk/ a potom si doštudovaš (dobrať) OS Leopard, a aplikácie (doplnky OS Windowsu) čo vytvortil APPLE až po týchto zisteniach prejdeš na značku APPLE (odporúčam ty kupit nove šošovky) tvoj kamoš -… adios

Igor Kulman (23.06.09 - 17:33:52)

Vážený pane, rád by som bol na váš príspevok odpovedal priamo ešte pred jeho zverejnením a dal vám tak možnosť neznemožniť sa. Keďže ste ale nezanechali žiaden kontakt, nemám inú možnosť, než na vás reagovať verejne. Mrzí ma, že môj článok vyvolal také silné vášne, ktoré vám spôsobujú problém písať spisovne v jedinom jazyku. Nerozumiem príliš ani agresívnemu tónu a urážke smerovanej na moju osobu. Nemal som v úmysle nikoho popudiť, a domnievam sa, že môj článok nikoho nenapáda. Preto si myslím, že je vaša reakcia značne prehnaná. Musím sa priznať, že je mi úprimne ľúto nie len vás, ale predovšetkým ľudí, ktorí sa vo vašej blízkosti musia zdržiavať. Vyjadrovať sa k obsahu je pre mňa bezpredmetné a hlavne nadmieru náročné

Wishes (05.07.09 - 13:15:02)

ahm, blog je subjektívny a nadávať alebo urážať človeka čo ho píše je dosť hlúpe. Článok bol pre mňa zaujímavý a z celej diskusie zemakov prispevok. Nikdy som Apple nepoužíval ale premýšľal som nad ním. Nuž zatiaľ nemám peniaze na rozhadzovanie tak sa budem držať PC ale neskvor asi prejdem na Apple. Cena je problém ale kvalita dellu je len v službách. Zostavy majú často problematické. Moj xps1530 od dellu je sice herná zostava ale vysoké prehrievanie už pri malom zaťažení znemožnuje plne využiť hardwareoví potenciál. Nuž, pravdou je že kamošov Inspiron je fajn ale grafický výkon je pre mňa nedostatočný.

martin prochazka (23.11.09 - 15:44:30)

uff, Igor, Apple nie je iba obal ale hlavne to co je vo vnutry, Iphone nie je nic zvlastne zvonku ale ku… dobre sa s nim pracuje. To iste plati PC vs MAC. Pracujem a este aj dlho budem na PC pretoze ma to nuti specificky software. No doma a na vlastnu tvorbu jednoznacne mac. A k cene: holt ferrari a technici nieco tiez stoja.

Tetrov (06.04.10 - 13:18:44)

lebo PC s windowsom musim dost casto preinstalovavat,ro­bit akesi nastavenia a pri macu mi to vsetko odpadava, proste funguje a nestracam pri nom nervy! tak pre to MACintosh! od roku 2003 mam uz 4ty stroj a nainfikoval som uz kopec ludi okolo seba, ktori uz tiez windows nemozu ani citit, hoci na zaciatku sa mi kazdypo smieval, ze take peniaze za akurat pekny strojcek a ani soft na to nezozeniem.. :) ale situacia je taka aka je! som bezny uzivatel a preto MAC a ked nebudem len bezny, tak oto viac mac,lebo peniaze zaplatene naviac, oproti inemu, mi setria nervy. PA!

micro (15.07.10 - 11:07:43)

trochu divne si to tu porovnaval.. pises tu nieco o dizajne potom o HW potom zrazu skocis na SW (windows) a pri tom zabudnes na uplne najhlavnejsiu vec co robi maca macom a to je prave operacny system Mac OS X.. nevsimol som si v tvojom clanku ani jednu vetu o tomto systeme a prave to by si mal spomenut kedze microsoft vyraba SW a nie HW.. takze ak chces porovnavat apple s PCckami porovnavaj OSko a nie HW..

s jednou vecou s tebou suhlasim a to je uplna tupost ludi ktori si nainstaluju windows na maca a nepouzivaju Mac OS X.. to je ako kupit si porsche a dat do nho motor zo skodovky..

Martin (11.01.11 - 21:40:46)

Najprv k telefonom . Stal som sa nestastnym majitelom HTC HD2 s verziou Windows 6.5 a povazujem to za jednu z najvacsich chyb . Nato ze telefon ma 1Ghz procesor to bol hadam ten najpomalsi telefon co som kedy mal . O vydrzi baterie a otom ze ste nemohli posielat sms spravy , nesli vam dvihnut prichadzajuce hovory a ze by na to bol niak vela softwaru sa tiez neda povedat . Takisto som mal aj Iphone 3GS ktory mozem povazovat za najlepsi telefon co som kedy mal (a to som ich mal dost ) vsetko slapalo webovi prehliadac bol priam neuveritelny nehovoriac o prehravaci hudby a mailovom klientovi . Ako notebook by som urcite preferoval znacku Apple v ktorom by bol zaroven aj Windows . Windows mam uz zopar rokov a musim ho pravidelne preinstalovavat pretoze uz po 2 mesiacoch pouzivania sa mi zaviri a je neuveritelne spomaleny ( pritom mam legalne kupeny eset nod32 ) . Moj dalsi notebook bude naisto od spolocnosti Apple a to nielen kvoli tomu ze mi ho vacsina ludi odporuca ale aj preto ze som mal moznost ho vyskusat . Ak som tym niekoho urazil tak sa vopred ospravedlnujem a prajem pekny zvysok zivote :)

Igor Kulman (11.01.11 - 21:51:51)

Martin: vo vašom prípade môžem s určitosťou povedať, že chyba nie je v hardvéri ani softvéri.

Fero (04.02.11 - 21:02:14)

Zvlastne ze na microv prispevok tu odpoved nevidim. Narazila kosa na kamen?

Igor Kulman (04.02.11 - 23:45:21)

Nevyjadrujem sa k všetkým komentárom, najmä ak ide o staré články.

Pali G (24.11.11 - 11:30:28)

Len nech si raz niečo kúpi od Apple a napíšte článok znova!

Peter Paulik (06.02.12 - 13:21:58)

Apple myslenie je úplne iné ako má Microsoft, alebo hardware preň. Apple nedáva kompromisy. Ponúka vždy len to najlepšie. Príklad: keď máš windows Vista, môžeš mať home, profesionál a mnohe iné verzie ja ani neviem ako sa volajú ale je ich viac. Mac je len jeden a to vždy ten najnovší v plnej konfigurácii. Ďalší príklad Mac software je optimalizovaný pre konkrétny hardware Apple. Na rozdiel od windows teda nerobí kompromisy. A treti posledný príklad je kvalita a jednoduchosť. Kúpte si hocičo od Apple hoci len iPod a za 50 eur a zistite o čom hovorim. Treba to aj vyskúšať, dať tomu spravodlivu šancu a nechať si otvorenú myseľ.

Ďakujem

 

Pridať komentár

(povinné)

(povinný,nezverejňuje sa)


Odoslať komentár

Autor

Igor Kulman Igor Kulman at LinkeIn
Igor Kulman at Flick
Igor Kulman at Twitter
Igor Kulman at Posterous

Autor je absolventom softvéroveho inžinierstva na Univerzite Karlovej v Prahe, pracuje ako Windows Phone 7 vývojár v Inmite a pôsobil aj ako prispievateľ počítačového magazínu.

Kategórie

Náhodná referencia

Lenabarde

Lenabarde