Ako na jednoduchú tvorbu faktúr zadarmo

Ako na jednoduchú tvorbu faktúr zadarmo

Ak ste začínajúci živnostník, určite ste už riešili otázku vystavovania a evidovania faktúr. Môžete použiť drahý účtovnícky softvér, ak si však sami nevediete účtovníctvo (platíte paušálnu daň, máte na to niekoho a pod.) je to zbytočne drahé riešenie. Ideálnym riešením je použiť špecializovanú službu.

Na slovenskom internete nájdete viacero takýchto služieb, mňa najviac oslovili iFaktury.sk. Služba je určená prevažne pre malých živnostníkov, ktorí nepoužívajú účtovnícky softvér ale potrebujú vystavovať faktúry. Namiesto svojpomocnej tvorby faktúry v softvéri ako Microsoft Word alebo Excel vám ponúka jednoduché riešenie funkčné priamo z internetového prehliadača.

Služba je prehľadná a naozaj jednoduchá. Po registrácií si definujete odberateľov a môžete začať vystavovať faktúry. Tvorba faktúry sa skladá z dvoch krokov; vyplnenia základných informácií (s vopred vyplnenými vzorovými textami) a pridávania položiek faktúry. Ku každej faktúre je možné evidovať jej uhradenie. Tlač je riešená exportom do PDF, posielanie emailov rovnako, dané PDF sa doplní ako prílohu emailu. Všetko funguje pre platcov a j neplatcov DPH.

V základnej verzii môžete službu používať úplne zadarmo, máte však obmedzenie na 10 faktúr za rok. AK by vám tých 10 faktúr ročne nestačilo, neobmedzená verzia je prístupná za 2€ mesačne, pri platbe na rok (15€) to máte za 1.25€ mesačne.

iFaktury.sk sú podľa mňa veľmi zaujímavá služba, ktorú vám môžem len a len odporučiť. Tvorba faktúr je naozaj jednoduchá a rýchla.

Komentáre

  • Palo
    02.03.10 - 19:43:38

    Myslel som, ze student informatiky napise, ze staci pouzit nejaky program na pisanie, ci tabulky. A celkom by ma zaujimalo aky platca DPH pouziva ikafkury.sk (zadarmo) – vid. nadpis!

  • Igor Kulman
    02.03.10 - 19:48:26

    Cieľom bolo ukázať, že sa netreba trápiť s manuálnou tvorbou faktúr vo Worde, ak na to mám dobrú službu na internete,

  • Tomas
    02.03.10 - 22:22:16

    Zamyslel sa niekto nad tym, ze zacinajuci zivnostnik takto dava mozno zivotne dolezite informacie o svojom zacinajucom biznise tretej strane? Principialne, co koho do toho (okrem danoveho uradu), kolko, komu a za co fakturujem? A naopak, palec hore tomuto projektu :)

  • Gabriel Hudak
    02.03.10 - 23:54:43

    Palo: Na to aby si bol platcom DPH nemusis mat vela faktur ani nemusis viest ucto, staci mat par vacsich faktur a uz sa musis registrovat pre DPH..

    Tomas: Zivotne dolezite info? Pre zivnostnika ktory napr robi murara, alebo zvaraca alebo predava poistky to nie je ziadna zivotne dolezita info ze kolko fakturuje. A ak je to pre neho tak dolezite, tak si kludne moze kupit uctovnicky soft a ukladat si tie data na svojom pocitaci.

    Ako clanok pise je skor pre tych co si nevedu ucto a nechcu platit za drahe uctovne systemy, chcu mat vsetko po kope, pristupne kdekolvek su a hlavne nemusia si nic instalovat, riesit verzie, updaty a podobne…

    Tym ze to nie je uctovnicky system ani tie data co su tam nie su vypovedne, kedze si tam mozes robit aj skusobne faktury. A ak nechces aby data boli ukladane, faktura sa da jednoducho vymazat a s nou vsetky data.

    Pre mna ked som zacinal to bol dost problem najst webovu aplikaciu, ktora splna zakonne nalezitosti bez toho aby som musel studovat zakon, pytat sa ludi a tak som to radsej spravil, ak niekto zaujem mat bude a pomoze mu to , budem len rad a moj cas nad tymto straveny nebol marny.

  • Tomas
    03.03.10 - 10:14:38

    Ved ja tento projekt ocenujem, ano moze niekomu paradne pomoct. Len treba povedat a upozornit aj na tu druhu stranku veci. Ja osobne som vzdy mal radsej faktury in-house, povedzme v Exceli a pod. Nikdy som sa k tomu nedostal, ale planoval som takyto podobny projektik spravit, volne ho dat ludom, na baze Excelu alebo proste tabukoveho kalkulatora. Preto aj ocenujem tento projekt, lebo viem kolko casu za tym asi je :)

  • Gabriel Hudak
    03.03.10 - 10:53:36

    Dik Tomas, tu otazku som rozoberal vela krat, ale vedia ludia kolko informacii ma o nich napr google? tesco ? a podobne? podla mna su to ovela personalnejsie info ako tieto.

    Co sa tyka Excelu, problem s Excelom je ze musis mat na neho licenciu (aby si ho mohol pouzivat legalne), licencia pre maly podnik stoji nad 150eur pokial som dobre pozeral. A stale musis nastudovat zakon aby faktura mala vsetko co ma mat a nikdy to nebude dostatocne flexibilne.. Plus ukladanie odberatelov do DB nezvladne bezny uzivatel. A ak to potrebujes hned, ako som to potreboval ja.. 1.25 za mesiac je absolutne minimum aj pre zacinajuceho zivnostnika. Ved si len zrataj kolko casu trva nastudovat zakon a urobit funkcnu fakturu v Exceli a potom kolko ti trva zarobit 1.25?

Pridať komentár

Odoslať komentár

Autor

Igor Kulman

Autor je absolventom softvérového inžinierstva na Univerzite Karlovej v Prahe, pracuje ako Windows Phone a Microsoft Azure vývojár, občas publikuje a prednáša.